۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۵۶۷۴۸۶
عالم برجسته اهل سنت لبنان در گفت‌وگو با رسا:

امت اسلامی مدیون امام خمینی است | «روز جهانی قدس» نسل جدید را با مسأله فلسطین آشنا کرد

عضو ارشد تجمع علمای مسلمان لبنان با بیان آنکه روز جهانی قدس سبب شده تا نسل کنونی امت اسلامی مسأله فلسطین را به دست فراموشی نسپارد، امت اسلامی را مدیون امام خمینی(ره) دانست.
صهیب حبلی

شیخ صهیب حبلی رییس جمعیت الفت لبنان و عضو ارشد اتحادیه علمای حامی مقاومت در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به افزایش تظاهرات مردم فلسطین در آستانه روز جهانی قدس گفت: امام خمینی(ره) زمانی روز جهانی قدس را مطرح ساخت که دولت‌ها و ملت‌های عربی از مسؤولیت خود در برابر فلسطین و قدس شریف دست کشیدند. خداوند تبارک و تعالی نیز امام خمینی(ره) را برای کمک به مسلمانان و مسأله فلسطین انتخاب کرد.

شیخ حبلی افزود: انقلاب اسلامی ایران اولین انقلاب در منطقه است که موضع حقیقتا اسلامی در برابر شیطان اکبر آمریکا و رژیم صهیونیستی اتخاذ کرد. امام خمینی(ره) نیز اعلام کردند که انقلاب اسلامی ایران بر پایه یاری قدس و مبارزه با استکبار جهانی استوار است و بر همین اساس اولین سفارت فلسطین در جهان پس از اشغالگری رژیم صهیونیستی، در تهران افتتاح و آغاز به کار کرد.

وی افزود: در زمانی که خائنان عربی مسأله فلسطین را به دست فراموشی سپرده بودند، انتخاب جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس با هدف تشویق و توجه مردم به سمت مقدسات اسلامی مانند فلسطین اقدامی الهی بود. شکل‌گیری انقلاب اسلامی در ایران همانند برخی کشورهای منطقه بر مبنای منافع سیاسی و اهداف دنیوی نبوده و از این رو رویکرد ایران در حمایت از فلسطین و محور مقاومت ثابت مانده است در حالیکه برخی کشورهای عربی به دلیل منافع شخصی، سیاست خود را در قبال فلسطین تغییر دادند.

عضو ارشد اتحادیه علمای حامی مقاومت با اشاره به افزایش فشارها علیه جمهوری اسلامی ایران به دلیل دفاع از قدس و ملت فلسطین خاطر نشان کرد: ایران تاوان دفاع از مظلوم را می‌دهد و اگر ایران همانند زمان شاه از مسأله فلسطین چشم پوشی کرده و با اسرائیل سازش می‌کرد، تحریم‌ها و فشارها از میان رفته بود. در حقیقت تمام کشورهای حامی محور مقاومت به دلیل دفاع از فلسطین و مبارزه با اسرائیل شدیدترین تحریم‌ها را متحمل شده‌اند.

رییس جمعیت الفت لبنان ادامه داد: امسال روز جهانی قدس به دلیل تلاقی با ایام ارتحال امام خمینی(ره) و تظاهرات بازگشت نسبت به سال‌های قبل از اهمیت بیشتری برخوردار است. ما فلسطین را فراموش نخواهیم کرد تا همانند آندلس به اسپانیای دوم تبدیل شود. اگر امام روز جهانی قدس را نامگذاری نمی‌کرد، نسل جدید امت اسلامی آگاهی نسبت به فلسطین اشغالی نداشت.

شیخ حبلی با انتقاد از عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل اظهار داشت: هدف از این اقدامات فراموشی مسأله فلسطین و پیوستن آن به صفحات تاریخ است اما روز جهانی قدس عزت و کرامت را به مسلمانان بازگرداند. فلسطین، محور مقاومت و انتفاضه فلسطین مدیون امام خمینی(ره) است. عادی سازی روابط با اسرائیل این ویژگی مثبت را داشت که پرده از چهره حقیقی آل‌سعود، آل‌خلیفه و ... برداشت و جهان اسلام چهره واقعی این مجرمان را شناختند.

عالم اهل سنت لبنان در پایان تصریح کرد: جنایت حکام عربی در کشتار ملت مظلوم یمن، بحرین، سوریه، عراق و فلسطین به زودی به سرنگونی آنان از تخت پادشاهی منجر خواهد شد. ارتش‌ها و جنگ افزارهایی که علیه ملت مظلوم بحرین و یمن استفاده شده اگر به سمت اسرائیل نشانه حرکت می‌کردند امروز فلسطین آزاد شده بود. کشورهای عربی اگر به جای حمایت از داعش به مجاهدان فلسطینی سلاح رسانده و حمایت مالی می‌کردند اکنون در قدس شریف نماز آزادی می‌خواندیم./981/ب914/ر

ارسال نظرات